|
Ich habe so einen Hunger!
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2067 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt lekcji języka niemieckiego
Nauczyciel: Katarzyna Twardowska Przedmiot: Język niemiecki Temat: Ich habe so einen Hunger! - Dialoge. Klasa: I (Gymnasium) Cele lekcji: : • Uczniowie znają nazwy ważniejszych owoców i napoji • Potrafią sami sformułować reguły nadawania rodzajników do poszczególnych rzeczowników • Uczący się potrafią opisać swój stan: głód i pragnienie i zareagować na takie stwierdzenie
Przebieg lekcji:
Wprowadzenie: 1. Nauczyciel wchodzi do klasy pozdrawia uczniów. 2. N. sprawdza obecność i zadanie domowe 3. Zapisuje temat lekcji na tablicy Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: 1. Na biurku nauczyciela znajdują się produkty spożywcze oraz napoje, uczący pokazuje karteczki i wzywa ochotników do przypięcia kartek z napisami do produktów, które w obu językach są podobne: Banane, Zitrone itd. 2. Uczeń przykładający kartkę czyta ją głośno a klasa powtarza. 3. Kartki mają trzy kolory: czerwony dla r. m., zielony dla r. ż. i żółty dla r. n., uczniowie formułują regułę dla rodzajników poszczególnych środków spożywczych 4. Uczniowie omawiają obrazki z podręcznika (przygotowanie do tekstu słuchanego) 5. Słuchamy dialog: • I słuchanie - odpowiadamy na pytania: ile osób, jaki problem, • II słuchanie: jakie artykuły spożywcze są w dialogu nazwane i jaka jest reakcja (pozytywna / negatywna) 6. Uczeń zapisuje zwroty na tablicy: Tut mir leid, ich habe so einen Hunger itd. 7. Uczniowie otrzymują obrazki z produktami spożywczymi i tworzą dialogi, przy prezentacji klasa odgaduje o jaki produkt chodzi i jaka jest reakcja. Podsumowanie lekcji i zadanie pracy domowej: 1. Uczniowie rozwiązują krzyżówkę z podanymi na lekcji słowami. 2. Uczniowie zadają sobie w parach tzw. rozsypankę słowną i rozwiązują ją np. ANBENA=BANANE 3. Nauczyciel zdejmuje kartki z poszczególnych produktów zapytany uczeń nazywa go wraz z podaniem rodzajnika. 4. Zadanie domowe: • znajdź 3 nowe słowa do tematu: owoce i napoje • dla chętnych: ułóż własną krzyżówkę
Katarzyna Twardowska nauczyciel języka niemieckiego Publicznego Gimnazjum w Garbowie |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|